top of page

Ofte stilte spørsmål

Hjelp og råd

Hva inneholder sameiets Telia avtale?


Inkludert i felleskostnadene:
-TV & Strømming +5 TV poeng samt Mikro TV boks.
-Bredbånd 100 Mbps samt trådløs modem/router.

Beboere kan via Telia Min Side:
-Velge kanaler

-Bytte ut TV mot raskere bredbånd eller bytte ut bredbånd mot flere TV poeng
-Kjøpe ytterligere TV poeng
-Oppgradere til raskere bredbånd

-Bestille tilleggsutstyr og tjenester

Disse ekstra tjenestene blir faktuert direkte til beboere av Telia.

Mangler du utstyr? Dette kan bestilles via Telia, eller hentes hos en av deres forhandlere som f.eks Teliabutikkene på Strømmen Storsenter eller Metro.

Hvordan bruker jeg Telia TV poeng?

 

Med i Telias TV pakke har alle tilgang til de faste kanalene slik som NRK, TV2, TV Norge osv. Alle har også 5 TV poeng som kan byttes inn i enkeltkanaler eller strømmetjenester. Du kan også kjøpe ekstra poeng fra Telia.
 

  • Gå til https://telia.no

  • Klikk Logg Inn øverst til høyre.

  • Velg TV og fast / trådløst bredbånd.

  • Logg deg inn og du vil nå se alt som har med ditt abonnement å gjøre.

  • Under fanen TV-innhold, klikk på Til Valgmenyen.

  • Her vil du se hvor mange poeng du har til rådighet og hvor mange som er brukt.

  • Bla deg gjennom de ulike kanalene og strømmetjenestene, så vil du se prisen i poeng for de ulike.

  • Klikk på de du ønsker å legge til, og deretter klikk på Bekreft Valg øverst i høyre hjørne.

 

Om du ikke har nok poeng, er det mulig å kjøpe ekstra poeng på to måter.
 

  1. Gå tilbake til Mine Sider og klikk på Endre knappen under ditt abonnement

    • Her kan du oppgradere til TV & Strømming 50 poeng eller TV & Strømming 50 + 60 poeng for hele 110 poeng totalt.
       

  2. Om du ikke trenger så mye som 50 poeng, kan du kjøper pakker med 10 eller 20 poeng

    • Gå tilbake til Mine Sider og gå til Tilleggstjenester fanen

    • Klikk kjøp ekstra poeng

    • Her kan du kjøpe 10 eller 20 ekstra poeng 

Hva gjør jeg dersom jeg mister TV signal eller bredbånd?

Prøv først å ta strømmen på alt utstyr slik som router/modem og TV boks. Plugg inn igjen og vent minst 5 minutter for å se om signalene er tilbake.

Sjekk Telias driftsmeldinger: https://www.telia.no/kundeservice/driftsmeldinger/

Tast inn postnummer 2000 og se om de har bekreftede feil som berører vårt område, i så fall er det bare å vente til dette er løst.

Om du fortsatt har problemer, kontakt Telia: https://www.telia.no/kundeservice/kontakt-oss/

Telefon for sameier: 92405050
 

Hvordan virker ventilasjon?

Ventilasjonen får til-luft gjennom ventiler på vegg og over vinduer. Luften suges deretter ut gjennom kjøkkenhette/bad og ut gjennom takvifte. Takviften styres med bryter på kjøkkenhette. Det er viktig med regelmessig renhold/utskifting av filter i kjøkkenhette og ventiler for å sikre god ventilasjon.

Standard polyester filter (sort type) kan ikke vaskes i oppvaskmaskin. Nytt aluminiumsfilter, som kan vaskes i oppvaskmaskin, kan kjøpes her:  https://ventdel.no/produkt/reservedeler/flexit/kjokkenvifter-1/med-motor-1/fondue-m/alu-filter-2

Hvordan får jeg tak i ekstra nøkkel?

Eier kontakter styret på salmakergarden@gmail.com, oppgi stempel på nøkkel og leveringsadresse. 

Må jeg ordne postkasseskilt selv?

Ja, skilt til postkassen bestiller du enkelt selv på posten.no. Det er kun nødvendig med etternavn beboerne til leiligheten.

https://skiltbutikken.posten.no/postkasseskilt/pk-stort-hvit-7004

Type: Stort postkasseskilt i plast: 58x94mm.

Hvordan kan jeg få elbillader?

Om du har behov for å installere elbillader må du kontakte Sæther Elektriske.  Salmakergården har begrenset med kapasitet og derfor er det viktig at Sæther holder oversikt. Det er kun tillatt å installere en 16A kurs, begrenset til 13A ladestrøm.

Hva bør jeg tenke på når jeg selger leiligheten?

Bori vil informere styret kort tid etter gjennomført salg. Vi vil få informasjon om ny eier samt overtagelsesdato.
Styret setter likevel pris på å bli informert om faktisk overtagelsesdato/tidspunkt, da vi ønsker å komme i kontakt med ny eier for overlevering av velkomstinformasjon. Send oss gjerne en epost på salmakergarden@gmail.com.

Du som selger trenger normalt ikke å kontakte Bori, dette håndteres av din eiendomsmegler.

Strømavlesning 

I Salmakergården er strømmålere plassert i et låst rom i kjelleren. Ved overtagelse er det ofte behov for å få lest av denne. Ta kontakt med oss, og vi kan enten sende et bilde av måleren til deg og ny eier, eller vi kan avtale tidspunkt for tilgang. Bildet tas så nær overtagelse som mulig, typisk kvelden før.

Telia bredbånd og TV-boks

-Telias utstyr er en del av grunnpakken som følger leiligheten og skal derfor stå igjen.

-Dersom du har bestilt produkter som raskere bredbånd, flere TV poeng, ekstra TV bokser eller lignende, bør du kontakte Telia og si opp disse tjenestene. Du kan si at du ønsker å tilbakestille til grunnpakken, og Telia vil fortelle hva som eventuelt må gjøres.

©2018 BY SALMAKERGÅRDEN BOLIGSAMEIE.

bottom of page